XeSS 2: Intel’in Yeni Süper Örneklem Artırma Teknolojisi
XeSS 2, yeni geliştirilen DLSS 3’e büyük ölçüde benzeyen bir teknolojidir. Bu teknolojinin süper örneklem kısmı, oyun performansını artırmak için daha düşük çözünürlükte oynama prensibiyle orijinal XeSS’ye benzer şekilde çalışmaktadır. Ancak, XeSS 2’nin en önemli özelliği, DirectX 12 ve Vulkan desteği ile daha geniş bir oyun yelpazesiyle uyumlu hale gelmesidir.
XeSS 2’nin en dikkat çekici özelliği, kare üretimidir. Bu özellik, çerçeve interpolasyonu kullanarak iki kare arasında bir kare oluşturmak için diğer kare üretim araçlarıyla benzer bir yöntem kullanmaktadır. Intel, bu işlemi gerçekleştirmek için grafik kartında iki yapay zeka modeli çalıştırmaktadır. Ancak, kare üretimi sadece Intel’in XMX AI hızlandırıcılarına sahip GPU’larla mümkündür. XeSS 2, Nvidia RTX 40 serisine özgü olan DLSS 3’ün aksine, XMX çekirdeklerine sahip tüm GPU’larla uyumlu çalışmaktadır.
XeSS 2’nin tanıttığı diğer bir yenilik ise XeLL (Xe Düşük Gecikme) özelliğidir. Bu özellik, CPU’dan geçen bir kareyi doğrudan GPU’ya ileterek normal render kuyruğundan ayrılmaktadır, Nvidia Reflex’e benzer bir yapı sunmaktadır. Intel, XeLL’in kare üretimi için gereklilik olduğunu belirtmektedir, çünkü kare üretimi gecikmeyi artırabilmektedir.
Intel, XeSS 2’nin B580 kartıyla F1 24 gibi oyunlarda performansını 3.9 kat artırdığını iddia etmektedir. XeSS 2’nin hangi oyunlarda kullanılacağı henüz açıklanmamıştır, ancak Intel, Assassin’s Creed Shadows, Marvel Rivals ve Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii gibi oyunlarda bu teknolojinin kullanılacağını duyurmuştur. Yeni özellik, B580 grafik kartının 13 Aralık’taki çıkışıyla birlikte oyunlarda izlenebilecektir.