Singapur Perakende Satışları Mart Ayında Arttı
Singapur’da perakende satışlar, Mart 2025’te geçen yılın aynı ayına kıyasla %1.1 oranında arttı. Bu artış, Şubat ayındaki %3.5’lik düşüşün ardından yılın ikinci yıllık yükselişi olarak kaydedildi. Süpermarketlerde görülen dikkate değer toparlanma, Mart ayında %3.4’lük bir artışla kendini gösterdi.
Mobilya ve ev eşyaları satışları %2.5, eğlence ürünleri satışları ise %3.2 arttı. Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri %3.6, saat ve mücevher satışları ise %13.5 artarak olumlu bir etki yarattı. Ancak bazı kategorilerde düşüşler devam etti. Büyük mağazalardaki azalış %2.4’e, mini marketlerdeki azalış ise %3.0’a gerileyerek önceki aya göre yavaşladı. Gıda ve alkollü içecek satışları %5.1, giyim ürünleri %8.0 ve akaryakıt satışları %8.2 azaldı.
Motorlu taşıt satışlarındaki büyüme hızı %3.3’e düşerken, kitap ve optik ürünlerde %6.2’lik bir kayıp yaşandı. Diğer kategorilerde de yeniden düşüş görüldü. Aylık bazda ise mevsim etkisinden arındırılmış satışlar %2.8 azalarak üç ay sonra ilk kez geriledi.